fredag 20 juli 2012

Solpanel mm

Idag har jag arbetat vidare med trallen. Reglar som trallen sen ska skruvas i är på plats. 

Nyfiken på vilken effekt solpanelen (eller solmattorna) har. Gjorde en temporär inkoppling för att testa. Vattnet passerar igenom kanaler i mattorna innan det åker ut i poolen.  Dagens toppnotering blev 22,5 grader. Tanken är att dessa mattor sedan ska monteras på en rektangulär ställning, ej kommit på hur än.

Trallen längst in mot husväggen är inte på plats än. Orsaken är en klängerväxt som A. vill ska få leva vidare. Först tänkte jag bara såga ut ett hål för växten att växa igenom. 

Men sen tänkte jag att man kunde göra det lite konstnärligare om hålet hade formen av ett blad. Såg jag tog en förlaga och förde över på en provbit:


Och sen fram med sticksågen: 
Blir ju rätt snyggt. Men A. tycker att hålet blir för litet för växten. Jag tycker att växten ska vara glad att den fått ett hål över huvudtaget. Jag får låta det mogna ett tag innan beslut om slutgiltig lösning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar